قوانین خرید ملک در دبی

قوانین خرید ملک در دبی

خرید ملک در دبی یکی از بهترین راه  های سرمایه گذاری در اینن شهر دبی بوده که شما میتوانید به واسطه آن اقامت این کشور را داشته باشید، برای اطلاع از شرایط و قوانین خرید خانه در دبی پیشنهاد میکنیم تا انتها این مقاله را همراه با مله آنلاین گردشگری  دبی سلام بمانید. 

 همانطور که گفته شد اتباع خارجی و سرمایه گذارانی که قصد خرید خانه و ملک در دبی را دارند میتوانند در مناطق تعیین شده که پیشتر آنها را معرفی کردیم به طور صد در صد مالکیت ملک خریداری شده را داشته باشند اما در مناطقی که خارج از این محدوده ها قرار دارند، مناطق آزاد اجاره‌ای شناخته میشوند و تحت مالکیت آزاد هستند که مالکیت آنها تنها برای اتباع اماراتی و اتباع شورای خلیج فارس میباشد. با این حال اما سرمایه‌ گذاران  خارجی کماکان میتوانند املاک این منطقه را اجاره 99 کنند؛ البته باید این موضوع را در نظر بگیرید که قوانین و مقررات مالکیت املاک در دبی همواره در حال تغییر بوده و یکسان نمیباشد از این رو پیش از خرید ملک در دبی میبایست با مشاوری مجرب در این مورد مشورت کنید تا در جریان جدیدترین قوانین خرید ملک در دبی باشید.همچنین که افرادی که مقیم امارات نیستند ممکن است تا برای خرید ملک در دبی نیازمند به اخذ ویزای اقامت و یا ویزای سرمایه گذاری ویژه دبی بسته به ارزش ملک مورد نظر شوند، که این نوع ویزاها امکان اقامت افراد را به دبی میدهند و دارای مزایایی همچون معافیت های مالیاتی، دسترسی به مدارس و مراقبت های بهداشتی میشود.طبق مقررات اصلی که در رابطه با مالکیت ملک در دبی وجود دارد به ساکنان امارات متحده عربی و شورای همکاری خلیج فارس این امکان را میدهد تا در هر نقطه از شهر دبی اقدام به خرید ملک در دبی کنند. این موضوع  در رابطه با سرمایه گذاران خارجی به این صورت بوده که خارجی ها تنها میتوانند در مناطقی که دارای مالکیت آزاد و یا اجاره‌ای هستند اقدام به خرید ملک در دبی کنند. معمولا نیز این منطقه های در مکان های برتر دبی قرار دارند و از جمله مناطق محبوب و معروف شهر هستند، مانند مارینا دبی، مرکز شهر دبی، پالم جمیرا، تپه امارات و اقامتگاه ساحلی جمیرا که اتباع خارجی میتوانند بدون داشتن شریک و یا حامی محلی 100% مالکیت این املاک را بر عهده داشته باشند.در ادامه به بررسی قوانین خرید خانه در دبی و داشتن سرمایه گذاری سودآور در دبی پرداخته‌ایم:

انتخاب منطقه آزاد دبی

نخستین قدم برای خرید ملک در دبی، انتخاب منطقه آزاد در دبی است که پیشتر در این مقاله از قوانین خرید ملک در دبی آنها را نام بردیم؛ مناطق آزاد در سر تا سر دبی وجود دارند که جهت محدود سازی لیست خود بهتر است تا در ابتدا به بررسی نیازها و انتظاراتی که از خرید ملک در دبی دارید بپردازید.

به عنوان مثال اگر که برای سرمایه گذاری در دبی به دنبال خرید ملک هستید پیشنهاد میکنیم تا در مناطق مارینا دبی،  JVC و دریاچه دبی که بازده سود خوبی برای سرمایه گذاری دارند بروید.

میتوانید جهت آشنایی با مناطق آزاد دبی برای خرید ملک مقاله فوق را مطالعه بفرمایید.

بین پروژه های آماده و و پروژه های  Off Plan انتخاب کنید

در مرحله بعد بایستی به تهیه گواهی عدم اعتراض NOC  پرداخته و انتقال نهایی مالکیت را انجام دهید؛ چنانچه که در ملک هیچگونه هزینه های معوقه یا قبض خدمات وجود نداشته باشد، توسعه دهنده گواهی را صادر خواهد کرد.

در ادامه میبایست به تهیه پیش نویس قراردادی دقیق بپردازید که می بایست در حضور فروشنده، خریدار و مشاور جهت جلوگیری از هر گونه  سوء‌تفاهم های احتمالی در آینده استفاده کنید، در این قرارداد باید به مواردی همچون روش های پرداخت، قیمت گذاری و دیگر شرایط مربوطه پرداخته شود.

تفاوت بین خرید ملک در بین پروژه های آماده و پروژه های Off Plan این بوده که که در هنگام خرید پروژه های آماده میبایست امور مالی خود را تنظیم کنید چرا که پرداخت مبلغ به صورت یکجا میباشد اما در پروژه های Off Plan میتوانید از طرح های مختلفی جهت پرداخت و تسویه حساب استفاده کنید.پیش از پرداختن به ادامه کار از بابت قسمت مالی اطمینان حاصل فرمایید چرا که هنگام خرید ملک در دبی میبایست مبلغ را به صورت یکجا پرداخت کنید، از همین رو اگر که قصد دارید تا از وام مسکن که برای افراد غیر مقیم در دبی وجود دارد بهره ببرید، پیشنهاد میکنیم تا از 3 ماه قبل پیگیر انجام کارهای آن باشید.

اقدام برای گواهی عدن اعتراض

در مرحله بعد بایستی به تهیه گواهی عدم اعتراض NOقوانین خرید ملک در دبی C  پرداخته و انتقال نهایی مالکیت را انجام دهید؛ چنانچه که در ملک هیچگونه هزینه های معوقه یا قبض خدمات وجود نداشته باشد، توسعه دهنده گواهی را صادر خواهد کرد.

ثبت ملک

در قدم آخر خرید ملک در دبی، باید ثبت ملک خود را دبی انجام داده و سند مالکیت جدید را به نام خود بزنید. بهتر است تا در این مرحله از کمک یک مشاور آگاه جهت به حداقل رساندن ریسک های موجود بهره ببرید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد